Ana içeriğe atla

Kayıtlar

C# Interface Kullanımı

C#'da bir interface , nesne yönelimli programlamada (OOP) bir sözleşme (contract) olarak işlev gören bir yapıdır. Bir interface, bir sınıfın sahip olması gereken yöntemler, özellikler, olaylar veya dizinleyiciler gibi üye tanımlamalarını belirtir, ancak bu üyeler için bir uygulama sağlamaz. Bu nedenle, bir interface, sadece ne yapılması gerektiğini belirtir ama nasıl yapılacağını belirlemez. Interface'in Avantajları ve Kullanım Nedenleri Bağımlılığı Azaltma (Loosely Coupling) : Interface'ler, kodun daha bağımsız hale gelmesine yardımcı olur. Bir sınıfın başka bir sınıfa sıkı sıkıya bağlı olmasını önleyerek, değişikliklerin diğer sınıfları etkilemesini en aza indirir. Çoklu Kalıtım Desteği : C#'da sınıflar yalnızca bir sınıftan türeyebilir, ancak birden fazla interface'den kalıtılabilir. Bu, çoklu kalıtım ihtiyaçlarını karşılamak için önemli bir özelliktir. Kodun Test Edilebilirliğini Artırma : Interface'ler kullanarak nesneleri soyutlayabilir ve testlerde mock n...

C# Property Mantığı

  Program.cs personel bilgilerini tanımladık Personel_Bilgileri.cs 'de {get} ve {set} kullanarak personel bilgilerimizi classımızda tanıttık. property (özellik), bir sınıfın (class) dış dünya ile olan etkileşiminde, sınıfın özel verilerine erişim ve bu verileri değiştirme işlemlerini daha güvenli ve kontrollü bir şekilde sağlamak amacıyla kullanılır. Getter {get} : Sınıf içindeki bir field’ın (değişkenin) değerini almak için kullanılır. Field  yani değişkenimiz Person Setter {set} : Sınıf içindeki bir field’a yeni bir değer atamak için kullanılır. Classımız ise Sınıflar Property’ler, özel field’lara doğrudan erişimi sınırlandırır, böylece bu veriler üzerinde daha fazla kontrol sağlar. property üzerinden değişkenine ulaşmak mümkündür, ancak setter’da bir koşul tanımlanarak veri üzerinde kontrol sağlanır. Program ekran çıktısı:

C# Class (Sınıflar) Mantığı

  using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace sınıflar {     class Program     {         //static Sabit demek         //Public Heryerden erişilebilir demek         //Oluşturulan classları public olarak ayarlayarak diğer classların içinde kullanma imkanımız olacak                           static void Main(string[] args)         {             //Okul kılasımızı burada kullanabiliriz             //Okul adında yeni bir nesne oluşturarak clasımızı kullandık             Okul okul = new Okul();             okul.personel_ekle();             okul.personel_sil();          ...

C# Forms ve ADO.NET ile SQL Server 2022'de SQLConnection bağlantısı ile INSERT İşlemi

// SQL bağlantı yolu için sistem paketinin yüklenmesi using System; using System.Data.SqlClient; using System.Windows.Forms; namespace VeriTabanıTestProjesi {     public partial class Form1 : Form     {         // SQL bağlantı nesnesinin tanımlanması         SqlConnection sqlBaglanti = new SqlConnection(@"Data Source=DESKTOP-0B1GIRL\SQLEXPRESS;Initial Catalog=TestVT;Integrated Security=True");         public Form1()         {             InitializeComponent();         }         private void button1_Click(object sender, EventArgs e)         {             // Veri Tabanında oluşabilecek hataların yakalanması             try             {                 // SQL bağlantısının a...

C# Login Form

   using System; using System.Data.SqlClient; using System.Data; using System.Windows.Forms; namespace WinFormsAppYoutube {     public partial class Form1 : Form     {         public Form1()         {             InitializeComponent();         }         //Veri tabanı yolu         //SqlConnection conn = new SqlConnection(@"Data Source=SERVER YOLU;Initial Catalog=Server TABLO ADI;Integrated Security=True;");         SqlConnection conn = new SqlConnection(@"Data Source=DESKTOP-0B1GIRL\SQLEXPRESS;Initial Catalog=Youtube;Integrated Security=True;");         private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)         {             // Form yüklenirken yapılacak işlemler         }         private void button_l...

C# METHODLAR

  int kullandığımız için return dışarıya bir veri atmak zorunda. C# metodlarının kullanım nedenlerini şu şekilde özetleyebiliriz: Kodun Tekrarını Azaltmak (DRY - Don't Repeat Yourself): Aynı işlevi birden fazla yerde tekrar tekrar yazmak yerine, bir metot tanımlayarak sadece bu metodu çağırabilirsiniz. Kodun Okunabilirliğini Artırmak: Karmaşık işlemleri metotlar halinde ayırarak, kodu daha modüler ve anlaşılır hale getirebilirsiniz. Bu sayede ana işlevi anlamak daha kolay olur. Yeniden Kullanılabilirlik: Metodlar, belirli işlevleri tekrar kullanabilmenizi sağlar. Aynı metodu farklı yerlerde çağırarak kodunuzu daha verimli hale getirebilirsiniz. Bakımı Kolaylaştırmak: Kodun belirli işlevlerini metodlar halinde düzenlemek, hata ayıklama ve güncellemeleri kolaylaştırır. Bir metodda yapılan değişiklik, o metodu çağıran her yere yansır. Modülerlik: Metodlar, kodunuzu daha küçük, yönetilebilir parçalar halinde organize etmenizi sağlar. Her bir metot, programın farklı bir parçasını y...

C# For ve Foreach Döngüleri

  foraech yapısı For yapısına göre daha kullanışlı foreach koşulunda string yazan yere var yada int istediğin gibi kullana bilme imkanında varken for yapısına göre foreach daha kullanışlı ve for a göre daha kolay. var değişken isimlerini tamamla amacı ile varolan bir kod yapsıdır.Değişkenler var yardımı ile tanımlanır.